Display


Je display moet natuurlijk de resterende actieradius perfect weergeven, of dat nu in blokjes of in procenten is. Een powerreserve blijft in de accu aanwezig voor de verlichting want ’s nacht kun je wel zonder ondersteuning maar niet zonder licht. Dat doet het meestal nog wel 2 uur.

Tien jaar geleden hadden we meestal monochrome displays van 2 bij 5 cm bij het linker handvat. Uitzondering was Stromer met een in de bovenbuis weggewerkt display met touchscreen. Tegenwoordig zijn ze standaard dubbel zo groot en in kleur en meestal centraal geplaatst bij de stuurpen. Ook Stromer's display is geëvolueert maar je krijgt er nog steeds nekkrampen van.

Een ander mooi voorbeeld is het Nyon display van Bosch: het meest uitgebreide met zelfs navigatie. De andere 3 die Bosch in de collectie heeft zijn de Intuvia (oudste en centraal op het stuur) daarna volgden de Purion (links geplaatst) en Kiox (midden).  Inmiddels (augustus 2020) worden de eerste foto's getoond van de nieuwe versie van het Bosch Nyon display.


Hieronder in foto's de ontwikkeling van het display.